lucy lawless

Lucy Lawless (1968)

Lucille Frances Ryan, geboren in Mount Albert, Auckland, Nieuw Zeeland, was het oudste meisje van totaal 7 kinderen. Ze wist van aanpakken, want met 4 oudere broers om je heen ging dat vanzelf. Lucy was helemaal gek van theater en speelde op school in diverse musicals. Ze ging naar de Auckland universiteit en studeerde Duits, Italiaans en Frans. Zoals vele jongeren ging ook Lucy van school af om naar Europa te reizen. Ze plukte druiven aan de Rijn. Ook kwam ze haar vriendje tegen, Garth Lawless, Samen gingen ze naar Australie om meer reisgeld te verdienen. Zo werkte Lucy als enige vrouw in een goudmijn. In 1988 trouwde Lucy met haar vriend en een jaar later werd hun dochtertje geboren. In 1989 werd Lucy ' Mrs New Zealand' gekozen en daarna deed ze een reclamefilmpje. Eindelijk kreeg ze een rol bij een comedygroep, "Funny Business". Ze werkte verder in velen televisie -en filmproducties. In 1994 kwam haar doorbraak toen ze werd gevraagd voor de rol van 'Lysia' in de tvfilm "Hercules and The Amazon Women". Kort daarna kreeg Lucy de rol van ' Xena'. Allereerst in 3 afleveringen als 'spin-off' van " Hercules", maar het succes was zo groot dat ze haar eigen serie kreeg.  In ' Xena' speelt Lucy een supervrouw die het opneemt tegen kwaadaardige wezens. Gewapend met een soort superzwaard, in een leren kostuum is ze niet voor de poes! In al die 6 jaren dat de serie speelde deed Lucy al haar eigen stuntwerk in ' Xena' en heeft nooit een ongeluk gehad. Dit ging even anders toen ze een publiciteitsstuntje wilde doen in Amerika: ze brak haar heup en werd voor een flinke tijd uitgeschakeld! In 1995 kwam de scheiding met Garth en in 1997 maakte Lucy haar 'Broadwaydebuut' als 'Rizzo' in de musical ' Grease'. Ze trouwde met de producer van ' Xena' en beviel in 1999 van hun zoon. Mensen: Here's Lucy!

lucy_03.jpg (59716 bytes)    lucyL10.jpg (21034 bytes)    lucy_~24.jpg (45601 bytes)

lucy_04.jpeg (41659 bytes)            lucy820.jpg (62986 bytes)

lucy_01.jpeg (41949 bytes)        lucy_08.jpg (231012 bytes)    lucy_~26.jpg (98301 bytes)